Rejtett városi túraösvények

2020. június 04. 12:09 - Laurik Szilvia

Kalandozások Budapesten (2/1)

Hiszek abban, hogy minden rosszban tényleg van valami jó, és abban is, hogy egy hirtelen, váratlanul jött krízishelyzetből sokat meríthetünk. Talán pont a legértékesebb dolgokat. Újra megtanulunk egymásra és a környezetünkre figyelni, még jobban szeretni, a meglévőt értékelni, a vágyottat elengedni, a régit ismét felfedezni, akár egy teljesen új oldaláról megismerni.

Rólam tudni kell, hogy van egy rossz szokásom: nyughatatlan természet vagyok és nem igazán tudok egy helyben megülni. Mindig másra vágyom. Na nem új emberekre, hanem új helyekre, kalandokra, élményekre. Imádok menni, utazni, felfedezni, máshol lenni, szóval nekem ez a "maradj otthon pár hónapig" feladat, igazi kihívás volt. Becsületemre legyen mondva betartottam, amit csak lehetett és a tettek helyett pár hétig csak gondolatban utaztam. Olvasgattam, böngésztem, keresgéltem, aztán legnagyobb meglepetésemre találtam, számomra eddig teljesen ismeretlen túraútvonalakat, méghozzá a városon belül.

Ha március elején valaki megkérdezte volna tőlem, hogy Budapesten, bakanccsal a kezében hova menjen túrázni, akkor csak azt válaszoltam volna, hogy "hát apukám ide elég lesz a sportcipő is", és már nyomtam volna a kezébe a Városligetet, a Margitszigetet, a Normafát és a Hármashatár-hegyet jelölő térképet.

De az utóbbi 9 hétben sokat tanultam és bevallom teljesen meglepett és lenyűgözött a város, amelyben élek. Tele van rejtett utakkal, kapaszkodókkal, meredek sziklafalakkal, tavakkal és mocsarakkal. Teljesen mindegy az, hogy a budai vagy pesti oldalon élsz, a főváros mindkét részén találsz különleges, érdekes helyszíneket, ahova a sportcipő helyett tényleg bakancsra lesz szükséged!

Abban is biztos vagyok, hogy az adott természetvédelmi területet a közelben lakók jól ismerik. Lehet, hogy nekik az teljesen természetes, hogy a naplementét nap mint nap a város felett, egy sziklaszirten ücsörögve csodálhatják. De ha egy pestinek azt mondom, hogy Tündér-sziklák, egy budainak pedig, hogy Naplás-tó, akkor a megkérdezettek többségének fogalma sem lesz arról, hogy miről beszélek.

Barangolásaink közben jöttem rá arra is, hogy Budapest valójában milyen nagy és, hogy szerencsés fekvésének köszönhetően rendkívül gazdag természeti jelenségeknek adhat otthont.

20200523_114742-01.jpegÍgy abban a pillanatban, ahogy a lámpák zöldre váltottak és szabad lett a kijárás, kislányomat a hátamra kapva, férjem kezét megragadva a budai oldalon kezdtem el a bakancsom koptatását. Mindig is vonzódtam a kilátókhoz és az azok nyújtotta panorámához, így a Kis- és Nagy-Hárs-hegyet érintő körtúrát azt hiszem "nekem találták ki".

A "fehér-sárga-fehér" jelzésű turistaút a Budakeszi úton található Szépjuhászné Büfétől indul (http://szepjuhaszne.hu/), amely egyben a Gyermekvasút egyik állomása. A parkolás itt ingyenes, így az autónkat teljes biztonságban tudva vághattunk neki a kb. másfél órás túrának.

Jól követhető jelzésen haladva először a - 454 m magasságban található - Kaán Károly kilátót értük el, amely a Nagy-Hárs-hegy csúcsán helyezkedik el.

Bár a kilátóról azt olvastam, hogy 2016-ban egy teljes körű rekonstrukciós és szerkezet-megerősítő felújításon esett át, felsétálva a háromszintes épület rozoga, nyikorgó lépcsőin mégis az az érzésem támadt, hogy igencsak ráférne egy karbantartás. Ahogy felértem a kilátó tetejére, a lépcsőzés közben keletkezett rossz érzésem elillant, mert a kilátás innen tényleg nagyon pazar. Teljes egészében belátható a főváros és azt körülölelő dombok és hegyek.

20200523_103137-01.jpegVisszaereszkedve a túraösvényre, célba vettük a Kis-Hárshegyen található, Makovecz Imre tervezte építményt. Az egymásba fonódó csigalépcsők alkotta kilátó az egyik kedvencem, amely számomra egy építészeti bravúr.

A hegy 363 m-es csúcsán állva egy kisebb logikai feladvány az épület szerkezete, amelyet megfejtve a kilátáshoz még párosul egy jóleső "aham, tényleg" érzése, valamint ha tériszonyod van, akkor még egy "na húzzunk le innen" gondolat is. Ugyanis az épület tetején a védőkorlátnak nem igazán nevezhető fa állványzat max. a combodig érhet, szóval a csúcson állva tényleg olyan érzésed lehet, mintha szabadon repülnél a város felett.

(A kilátó érdekessége, hogy bár 1970-ben építették, statikai problémák miatt egy ideig lezárták és csak 2018-ban engedték fel újra az ide látogatókat.)

Utunk ezután a parkolóba vezetett, de mielőtt visszatértünk volna a kiindulási helyre a Csanádi Pihenő mellett dobtunk még egy pillantást a városra, majd lesétáltunk a budaszentlőrinci pálos kolostor romjaihoz. Ott azonban utolért minket a tavaszi eső, így a fák alá behúzódva, csendben szemléltük a hihetetlen békét árasztó tájat.

Következő utunk a Tündér-sziklákhoz vezetett, amely szintén a budai oldalon, Zugliget városrészben található. (A Kis- és Nagy-Hárs-hegy innen amúgy egy köpésre helyezkedik el, szóval ha fentiekben leírt túra után még marad benned lelkesedés, akkor érdemes itt folytatni a kirándulást.)

A sziklák felfedezésére mi egy hétköznap délelőttöt választottunk, amikor csak magunk, magunkban lehetünk. A jól kiépített, falépcsőkkel tűzdelt út egyenesen a szikláig vezet, ahonnan szintén csodás panoráma nyílik a városra.

A dolomitkő alkotta képződmény toronyszerűen magasodik az ég felé, és bár (elvileg) a sziklákra kimászni tilos, mégis a magasságot és mászást kedvelők egyik kedvenc városnéző helye. A tetejére felkapaszkodni viszont extrém kihívás és nem mellesleg életveszélyes, így ha nem vagy egy született Alex Honnold, akkor inkább maradj a védőkorlát mögött.

20200525_131157-01.jpegKellő mennyiségű fotó készítése után folytattuk utunkat a lépcsőkön felfelé, és egy fél órás kaptató után, ronggyá izzadt pólóban megérkeztünk a Libegő végállomásához, az Erzsébet-kilátó alá. A felfelé vezető út azért elég combos, így ha te is gyerekkel (pláne a hátadon) indulnál útnak, akkor félúton semmiképp se add fel, mert a "tetőn" igazi fagylaltozós, lángosozós paradicsom várja a kis- és nagycsaládokat.

Voltunk itt már szakítás után egyedül, egy fárasztó nap után kutyával, émelyegve várandósan, jógás kiscsoporttal, de a Tündér-sziklák felől még sosem közelítettünk, pedig az út százszorta jobb annál, mint amit a Libegő vagy az autóút kínál.

És ha már ide lyukadtunk ki, akkor ki nem hagytuk volna az Erzsébet-kilátó nyújtotta panorámát. Már csak azért sem, mert innen visszanézhettünk vagyis leginkább lenézhettünk (a korábban már bejárt) Kis- és Nagy-Hárs-hegyre.

A Normafát amúgy azt hiszem, hogy senkinek sem kell bemutatni, de ezzel a kis túrával tökéletesen feldobhatjuk a már kommersznek számító kirándulóhelyet.

20200525_141724-01.jpegElhagyva a budai oldalt, visszatértünk Pestre, ahol utunk a Naplás-tóhoz vezetett. Mivel a közelben lakunk, így mondhatni, nekünk ez a törzshelyünk. Ide járunk futni, piknikezni, jógázni, sárkányt eregetni.

Viszont az a hely, ami nekünk természetes, másnak lehet meglepetés, így egy fővárosi kirándulásra feltétlen ajánlom Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvizének a területét, amely 1997 óta természetvédelmi terület.

A Naplás-tó a közeli Cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. Az utóbbi években a tó egyik (autóval jól megközelíthető) oldalán számos felújítási munkálatot végeztek, így a táj sajnos némileg veszített a vadregényes hangulatából. Mindezek ellenére azonban ez az egyik kedvenc helyszínem, ahol hétköznap estéken még mindig lehet szinte teljesen egyedül az erdőben sétálni, a repce mező sárga színeivel feltöltődni, a parton ülve a kacsákat nézegetni és télen a tó befagyott vízén korcsolyázni.

Húzz tehát bakancsot, járj nyitott szemmel, vedd észre és fedezd fel azt, ami körülvesz!
További képek a Kis- és Nagy-Hárs-hegyről:

További képek a Tündér-szikláról:
.... és ha már a blognév. Jóga a Naplás-tónál.
36 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kéki béla 2020.06.05. 03:43:35

Ezek a képek borzasztóak :(
Nem tudom, ki volt az, aki kitalálta, hogy a HDR használata kötelező, de borzasztóan ronda, természetellenes a végeredmény szinte mindig.

peter berger 2020.06.05. 08:24:25

@kéki béla: szép képek, lehet kell neked egy szemüveg vagy egy rendes monitor :D én köszönöm, tetszett nagyon, mennék is egyböl ha nem esne megint....

P1sty 2020.06.05. 08:54:23

A tájak szépek, a képek tényleg jobbak lennének HDR nélkül.

Jó kis összeállítás, bár a bevezetővel ellentétben "rejtett utak" nem voltak benne.

xyyyxyxyyxyxyyx 2020.06.05. 08:59:58

@peter berger: Én speciel színkalibrált monitoron nézem, és borzalmasak a képek. Van olyan fény-árnyék viszony, amikor tényleg segít a HDR, de itt leginkább szarrá photoshopolt hatást kölcsönöz a képeknek.

Cserny mster 2020.06.05. 09:27:00

"fehér-sárga-fehér jelzés" Ez valami vicc? Ember! Minden jelzést fehér alapra festenek! Helyesen: sárga jelzés.

ze11 2020.06.05. 09:32:33

@Cserny mster: Ott a pont - eddig voltam hajlandó elolvasni... Ráadásul ez a sárga sáv jelzés Esztergomból indul, és tart Budaörsig, és olyan 70km hosszú :-D

kéki béla 2020.06.05. 09:41:18

@peter berger: vagy neked kéne egy kis fotózást tanulni.

Laurik Szilvia 2020.06.05. 09:54:14

@kéki béla: köszönöm a véleményt. Kinek, mi a borzalmas, az meg már egy másik kérdés. :)

Laurik Szilvia 2020.06.05. 09:56:37

@P1sty: köszönöm a kommentet és a tanácsot.
Rejtett = kevésbé ismert, legalábbis ezeket az utakat eddig én nem ismertem.

Laurik Szilvia 2020.06.05. 10:00:53

@peter berger: hát igen, ez az idő tényleg nem annyira csábító. Na, de lesz még napsütés, így jó túrázást kívánok, HDR-el vagy anélkül. :) :)

Laurik Szilvia 2020.06.05. 10:16:18

@ze11: ha addig elolvastad, akkor nyilván az is kiderült, hogy a túra egy szakaszáról írok, arról, amelyik a Kis- és Nagy-Hárs-hegyet érinti.
De azért az megtisztelő, hogy mielőtt becsuktad az oldalt még írtál egy kommentet. Köszi! :)

2020.06.05. 10:21:47

Nem a HDR-el, vagy exposure bracketing-el, mint eszközzel van probléma, hiszen sok esetben anélkül csak egy nagy fehérséget látnánk ég helyett, vagy a többi rész lenne baromi sötét. Hanem azzal, hogy ezeken a képek túl vannak "főzve".

2020.06.05. 10:32:49

Egyébként most ránéztem az EXIF-re, ez alapján telefonnal készültek, de egy Spanseed nevű appal meg lett még szerkesztve. Gondolom a HDR merge-t már alapból a telefon csinálta, azok meg szofveresen eleve hajlamosak túltolni.

Én mostanában ha HDR-t csinálok, Affinity Photo-val merge-ölöm több képből, viszonylag jó eredményt hoz össze, főleg ha úgy csinálom, hogy 3 kép esetében a legfényesebb kép van nagyjából mérés alapján helyesen exponálva, és nem a középső. Ellenben kipróbáltam az Aurora HDR trial verzióját, és persze utólag ott is szerkeszthető, de borzalom amit alapból csinál, ezekhez a képekhez képest is sokkal durvábban túltolja.

Laurik Szilvia 2020.06.05. 10:48:26

@Zabalint: A képek valóban telefonnal készültek és a Snapseed appal próbáltam rajtuk javítani, mert sokszor az időjárás nem kedvez a - számomra - szép fotók elkészítéséhez. De köszönöm a tanácsokat/lehetőségeket és igyekszem tanulni/fejlődni, hogy a jövőben a képek (is) jobbak legyenek! :)

peter berger 2020.06.05. 10:53:23

@kéki béla: lehet én tévedek de ez nem egy fotós blog ember.....gondolom te az a tipus vagy aki a pornófilmben nem a csajokat nézed hanem a világitást :D szar élet lehet.

2020.06.05. 10:55:35

Akarom mondani Snapseed.
Egyébként nem minden kép túltolt.
Amelyek nagyon bántják a szememet, az a 3., 11., 12.

A harmadiknál valami eleve nem stimmel a szerkesztőben valamelyik filter nagyon feltűnő artifact-ot hagyott az oszlopoknál a háttérben. Ha nem toltad volna túl ezt a filtert, nem tudom micsoda lehetett, gondolom a hátteret tetted vele kontrasztosabbá, akkor ez nem lenne olyan feltűnő. A baloldali oszlopnál ráadásul részben emiatt, részben a nem megfelelő kompozíció miatt úgy néz ki, mint ha vágott lenne a kép, mint ha a táj úgy lenne összerakva az oszlop két oldalán. Nyilván nincs vágva, de aki nem tudja, hogy ott épp a Pilis-tető van, aminek épp a megtörését takarja az oszlop, az simán vágásnak nézheti.

A 11-ediknél nem csak a túltolt felhő, és a feltehetőleg drámaibb hatást megcélzó fura white balance a gond, annál nagyobb probléma a feltűnően ferde horizont (10-nél is ferde kicsit, utolsónál meg jól mutat a ferdesége). Erre érdemes odafigyelni, de bizonyos veszteséggel szerkesztőben is igazítható.

A 2., 8. és 10. képen gyanús, hogy még a szerkesztőben is valami felhő improvement lehetett, ami természetellenesen hat. Kevesebb több lett volna.

Nekem egyébként az utolsó kép még tetszik is, de a 13. is rendben van.

Rejtett turaösvény mondjuk azért kicsit túlzás, ezek népszerű, de egyébként szép útvonalak.

2020.06.05. 11:37:40

@Cserny mster: @ze11: lehet, hogy laikusoknak szánta. Mifajtánkat nem kell bíztatni, és a turistajelzést sem kell elmagyarázni.

kéki béla 2020.06.05. 11:42:07

@peter berger: elég beteg alak lehetsz, aki képtelen elviselni a kritikát. Azon is látszik, hogy pornóra kényszerülsz, mert a kutyának sem kellesz. :DDD

peter berger 2020.06.05. 11:52:03

@kéki béla: én birom a kritikát, csak ha ez nem fotós blog nem értem miért kritizálod a képeket? probáltam rávilágitani az eszmefuttatásod magasságához hogy te is megértds, és látom sikerült is. az hogy meg egy álszent barom is vagy emellett szintén nem az én hiányosságom.. persze messze eltértünk a blog témájától ( nem én kezdtem) csak szerettem volna picit megvédeni a bloggert az ilyen nyomorultaktól mint te - mivel igazságtalannak érzem ha valaki, aki nyiltan egy kirándulós, jogázös blogot visz elég méltatlan azzal támadni milyen képejet készit. izlésen lehet vitatkozni de nincs értelme. tiszteld azt a munkát amit beletesz, ha pedig nem tetszik akkor keress olyan blogot ahol a te szalmai magasságod is elérik a képek minösége és ott kedvedre szólj be mindenkinek. na peace

Alick 2020.06.05. 12:08:40

Az emberi látáshoz képest természetellenes képek, de engem egyáltalán nem zavar.

kéki béla 2020.06.05. 12:11:06

@peter berger: ostoba, igénytelen birkákkal nincs miről beszélnem, így veled sem. A blogger meg majd "megvédi" magát, nem hinném, hogy a magadfajta aljanépre szorulna.

Laurik Szilvia 2020.06.05. 12:38:33

@Zabalint: köszönöm a részletes segítséget és ötleteket. A mostani bejegyzést már így hagyom, mert nem szeretem az utólagos javításokat, infó és kép cseréket. De fontosak ezek a visszajelzések, mert segítik a fejlődést. :)
Ígérem a jövőben keresni fogom az egyenes horizontot és a képek javításával is majd csínján bánok! :) :)

Laurik Szilvia 2020.06.05. 12:46:49

@a szürkebarát ötven árnyalata: köszönöm a választ és igazából én bele se szerettem volna menni, se a válaszba, se a védekezésbe. Igen, az ilyen jellegű írásaimat azoknak szánom, akik mennének, de tanácsra és ötletre szorulnak és szükségük van (mindenfajta) segítségre. A fogalmazás lehet szerencsétlen/"szakmaiatlan" lett, de vállalom, így hagyom és legközelebb kerülöm az ilyen leírást.

Laurik Szilvia 2020.06.05. 12:57:09

@kéki béla és @peter berger : peace and love! :)
Én sem hiszem, hogy az oldalamon a fotók lennének a leglényegesebbek, de egy tapasztalat ez is, és talán (ahogy az életben is) az a legjobb, hogy mindenki máshogy látja. A "borzalmas" szó valóban szíven ütött :) de hát ne blogoljon az, aki nem bírja a kritikát! :) :)
... amúgy meg jön a hétvége, húzzunk el inkább kirándulni!

ze11 2020.06.05. 13:21:00

@Laurik Szilvia: A Hárs-Hegy meg a Tündér-Szikla minden, csak nem rejtett - de ugye egy újszülöttnek minden vicc új :-) További sok kellemes "új" és ismeretlen felfedeznivalót kívánok! :-)

A képeket meg tényleg nem kéne ennyire túlpimpelni, a HDR után lehet a szaturációból visszavenni, mert néhol tényleg természetellenesen élénkre sikeredtek a színek.

2020.06.05. 13:33:04

@Laurik Szilvia: még mindig jobb, mintha tele lenne belterjes szlenggel, amit csak bigott túramániások értenének, és azok, akikek pont kimozdítani akar a természetbe a harmadok sor után abbahagynák az olvasást. Ugyanez a fotókkal, és annak kérdésével, hogy rejtett hely-e a Hárshegy (szerintem nagyon sok embernek az). Csak így tovább!

ze11 2020.06.05. 15:09:45

@drótnélküli tót: A "sárga sáv jelzés" nem "belterjes szleng", hanem ez az elnevezése. Belterjes szleng lenne, ha azt írta volna, hogy Szépjuhásznétól egy rövid kört csinált S-/S3/Zc útvonalon :-P

2020.06.05. 15:10:00

@drótnélküli tót:
Érdekes amúgy az, hogy én azt a jelzést mindig piros/kék/zöld/sárga sávnak mondtam, és a környezetemben minden kiránduló így mondta, pl. nagypapám bátyja is, aki anno gyerekkoromban megtanította nekem, hogy melyik jelzés micsoda Vagy csak szimplán annyit mondtak, hogy sárga jelzés, vagy menj a piroson, ha meg kereszt, háromszög, stb., akkor azt mondták megkülönböztetve. Aztán Budapestre költözve csodálkoztam, hogy itt egy csomóan "csíknak" mondják, komoly túrázok is.

ForestandFruit 2020.06.05. 15:14:28

A budapesti túrákat ajánló bejegyzés 2. része biztos jobb lesz, nekem a hibáival együtt ez is tetszett.

A túraútvonalaknál érdemes pontosan megadni, hogy merre vezet az út. A Makovecz-kilátótól csak a Hárs-hegy újabb megmászásával lehet - a Kaán Károly kilátó melletti Csanádi pihenőhöz eljutni. Ezt csak azért írom, mert pont a Hárs-hegyen évek óta igazítok útba eltévedt túrázókat, akik nem térkép, hanem blogbejegyzás alapján tájékozódnak.

A Makovecz-kilátót évek óta karbantartják és rendszeresen felújítják. Nekem nem úgy rémlik, hogy 2 évvel ezelőttig tilos lett volna használni. 2012-ben, amikor a kilátó névadó ünnepsége volt, már biztosan használatban volt.

2020.06.05. 15:19:48

@ze11:
Egyébként érdekes ez a szaturáció dolog. Késő délután, de még nem naplemente közelben ha egy zöld mezőn mész, a nap irányába nézve sokkal élénk zöldebb a fű, mint az ellenkező irányba, néha, főleg tavasszal akár nagyon extrémen is az. Ha egy egyszerű fotót csinálsz a zöldebb irányba, még ha a napot magát ki is hagyod, akkor olyan expozícióval, amivel még épp nem ég ki az ég, túl sötét lesz a fű, és mikor utólag felhúzod világosabbra, messze nem lesz olyan élénk zöld, mint a valóságban volt. Ellenben HDR-el elérhető, hogy a fű olyan zöld legyen, mint a valóságban, viszont egy csomóan rámondanák, hogy fúj, HDR, a valóságban nem ennyire zöld a fő, holott ez esetben pont hogy de.

2020.06.05. 15:26:01

@ForestandFruit:
Hogy érted, hogy "újabb megmászásával"? Amikor a Makovecz kilátónál vagy, még nem másztad meg a Hárs-hegyet, a Kis-Hárs-hegy a Makovecz kilátóval csak egy kis orra a hegynek, onnan még folytatódik a felfelé. Nem inkább arra gondoltál, hogy a Makovecz kilátóhoz kell egy kis kitérőt tenni, bármelyik turistaútról is érkezel?

2020.06.05. 15:38:11

@ze11: nem is erre gondoltam, amikor a belterjes szleng kifejezést használtam. Inkább azokra a blogokra, amik egy dologra nem alkalmasak: megosztani a szerző gondolatai a széles(ebb) közönséggel.

2020.06.05. 15:40:05

@Zabalint: ez is mutatja, nem triviális az a tudás. Valaki meg kell tanitsa. De ne vegyük el a műkedvelő túrázók kedvét.

ForestandFruit 2020.06.06. 14:54:59

@Zabalint: úgy értem, hogy a Makovecz-kilátó a Kis-Hárs-hegy, a Kaán Károly kilátó pedig a Nagy-Hárs-hegyen van. Utóbbi magasabb, vagyis az a Hárs-hegy csúcsa. A Csanádi pihenő pedig a Nagy-Hárs-hegyen van, a kilátótól pár száz méterre észak-nyugatra.
Ha a sárga jelzésen elindulsz Hűvösvölgy irányába, előbb a Csanádi-kilátóhoz érsz, majd onnan a Kaán-Károly kilátóhoz, onnan pedig már lefelé haladsz kb. másfél kilométeren keresztül. Kb itt ágazik el a sárga háromszög jelzésű út, ami a Makovecz-kilátóhoz oda és vissza vezet.

Nekem mindettől függetlenül továbbra is tetszik, amit Szilvia írt, mert ő a kirándulás hangulatát szerette volna visszaadni, ez abszolút sikerült.

Aki meg rendszeresen túrázik, előbb-utóbb úgyis fog magával vinni térképet vagy appot. :)

Laurik Szilvia 2020.06.07. 08:27:46

@ForestandFruit: köszönöm a véleményed és a kedves szavakat is! :)
Én nem gondolom azt, hogy valaki a blogom sorait követve sétálna az erdőben, telefonnal a kezében. Pont úgy van, ahogy írtad: ez egy élménybeszámolókat, személyes kalandokat, utazási- és túrázási ötleteket adó oldal.
Biztos vagyok abban, hogy ha valaki el szeretne indulni ezekre a helyekre, akkor használni fog más segítséget is. Viszont engem az már örömmel tölt el, ha csak egy ember is a túrázást, kirándulást választja az otthonülés helyett! :)