Utolsó kommentek:

Tóthné Zábó Anita 2022.01.05. 22:31:36

Szerintem a nagykanizsai ijesztőbb, a csigalépcsőig jutottam. De mivel a közelben lakok, talán egyszer lesz bátorságom. A Mátrafüred-Sástó kilátóba felmentem végig.

Bejegyzés: Kilátó csak erős idegzetűeknek

Laurik Szilvia 2022.01.05. 10:50:19

@Spurikutya: húúúú de jó, köszönöm a tippet! Ahogy néztem, az télen zárva tart, de májusban irány Sástó! Letesztelem, hogy kibírom-e a plusz 10 métert. :) :)

Spurikutya 2022.01.05. 09:37:52

A Sástói-kilátó szintén ilyen, az viszont 53 méter magas, három szintes. Én csak az első szintig merészkedtem :)

Bejegyzés: Kilátó csak erős idegzetűeknek

Mistral1011 2021.03.24. 15:58:36

@Laurik Szilvia: Örülök, hogy nincs semmi gond!
Máshol is belefutottam én is abba problémába, hogy a túristautat UTAKRA vezetik rá.
Mégha földút is... Amikor ilyen helyeken motorozunk, nagyon figyelünk ezeken a helyeken - és persze lehetőség szerint megpróbáljuk inkább elkerülni a túrista-utakat. Pesze, nagyon nem mindegy, hogy a tryúk vagy tojás volt előbb - merthogy túristaúton tilos motorral (is) közlekedni ...
Dehát, könyörgöm, az a MI utunk volt - elvették akkor !? :-) :-)
Nem egyszerű - de ez jogi kérdés. Az egymás melett élés pedig emberi. Nem is kicsit. És itt tudunk egymásra figyelni! :-)
Üdv!

Laurik Szilvia 2021.03.24. 11:58:53

@Mistral1011: Alapvetően azt gondolom, hogy egy túrajelzés a gyalogosokat, nem pedig az autóval érkezőket irányítja, így igencsak elhibázott "koncepció" az, hogy egyetlen út áll rendelkezésre. Szóval távol álljon tőlem, hogy az úttesten akarjam futtatni a gyermekem :) de ha voltál már itt, akkor úgyis érted, hogy miről írok. Lefele, ahol csak lehetett már kerteken át közlekedtünk, bár ez sem a legjobb megoldás, mert így más tulajdonában álló telkeket használtuk.
Ahogy a blogba írtam is, én érkeztem téves elvárásokkal, hiszen azt hittem, hogy majd túrázunk egy jó nagyot, hát ez nem lett teljesen így.
De a környék csodás, meseszép, így arra kell koncentrálni! :)

Mistral1011 2021.03.24. 10:32:41

Értem én a gondodat a parkolóval - de ha kicsit gondolsz a másik oldalra is, akkor legközelebb nem az úttesten akarod majd futtatni a csöpplánykát :-)
A környék pedig valóban gyönyörű!

zsú69 2021.02.25. 17:17:28

Csodás hely, többször voltunk már, de egy fia madarat sem láttunk, bármilyen évszakban mentünk.

Bejegyzés: Kányavári-sziget: a vízimadarak birodalma

Laurik Szilvia 2021.01.08. 20:12:59

@Első mohikán: igen, ez most valóban kimaradt, mert az olvastam, hogy a múzeum január 1-én zárva tart, így bevallom (ott a helyszínen) meg sem néztük. De köszönöm a tippet, mindenképpen sort kerítünk rá! :)

Bejegyzés: Túra a Marson, vagy valami hasonló

Első mohikán 2021.01.07. 12:45:12

Ezek szerint a bányamúzeumot kihagytátok. Kár volt, pótoljátok be alkalmasint, megéri!

ROTFL Manó 2020.09.24. 20:39:27

Nekem Boldogkőváraljáról egyből a Gyűrük ura ugrobb be, mégpedig Minas Tirith vára - aminek pont egy ugyanilyen kiugró "kilátója" volt a filmben:

(Lehet, hogy Boldogkőváralja adta az ihletet?)

Bejegyzés: Hello Zemplén!

Laurik Szilvia 2020.09.08. 09:20:40

@L.A.: Az allergiásoknak ez tényleg nagyon nehéz lehet. :( Nekem ez fel sem tűnt, mert szerencsére semmilyen tünet nem emlékeztetett rá, de valóban nagyon dühítő, pláne, hogy együttes erővel valóban megoldható lenne a probléma!
/Remélem, hogy azért a kilátás kárpótolt egy kicsit. :) /

Bejegyzés: Kalandozások a Balaton közelében

L.A. · http://blog.fuggoagy.hu 2020.09.07. 18:54:42

A Csobáncon jártam a hétvégén, az egész hegy csupa parlagfű :( Egyébként szép lenne :)
De gondolom nem csak ott, hanem mindenhol máshol is az egész ország, mert hiába van rá törvény, nem irtják.
Ezért nyaralunk évek óta külföldön, mert itt az augusztus pokol, szeptemberben sajnos meg az iskola miatt vissza kell jönni.

Bejegyzés: Kalandozások a Balaton közelében

mpl 2020.08.01. 10:47:52

Ha már Othenio Abelt említjük, akkor illő lett volna megemlíteni Tasnádi Kubacska Andrást, akinek a munkája nyomán az 1928-ban báró Nopcsa Ferenc meghívta Abelt és a Német Őslénytani Társaság vándorgyűlését. De ott van Tuzsonyi Ferenc, akinek részben köszönhetjük, hogy a korábban jelentéktelen település hírnevét 1836-ban megalapozta, vagy a Magyar Királyi Földtani Intézet igazgatója, Böckh János, kinek a beszámolója szerint a „ritka lelet megmentése érdekében a szárazabb nyári idő beálltával azonnal megtettük a szükséges munkálatokat”. Ezután fia, Hugó elkísérte Ipolytarnócra Szontágh Tamás bányatanácsost, aki a 5–6 m2-es homokkőlapot két egymást követő „misszióban” felszedte. Semsey Andor mintegy 1000 koronás támogatásával a Földtani Intézetbe szállították, ahol „a gyűjtés eredménye immár muzeumunkban látható felállítva”, és annak „felületét igen számos, különféle ősemlős állattól, de madaraktól eredő lábnyomok borítanak”
A Nemzeti Múzeumba szállított kisebb darab története is izgalmas, átvészelte a háborut, hogy aztán a múzeumot tatarozó munkások, hogy ne kelljen kerülgtni, egyszerűen széttörték és kidobták a sittel együtt az udvarra. Aztán mikotúr keresni kezdték és rájöttek, mi történt, először újat akartak hozni Tarnócról, de a költségeket látva úgy döntöttek, hogy összerakják az eredetit. Ma is ezt láthatjuk a múzeumban.

Bejegyzés: A palóc Grand Canyon és az Ősvilági Pompeji

Laurik Szilvia 2020.07.28. 07:21:57

@Ménár Atya: igen, szomorú vagyok én is. Számomra felfoghatatlan, hogy ilyen megtörténhet! Szégyen ez az egész.

Bejegyzés: Fapallókon a tatai mesevilágban

bontottcsirke 2020.07.25. 12:42:37

Azért fényképen jobb, csak szólok. De amúgy szép kezdeményezés. Mellette levő strandról kéne írni, amit szépen majd beránt a lölő valamelyik cége.

Ménár Atya 2020.07.25. 08:43:08

Ezt a részt tényleg sajnálom, hogy megszűnik , valószínűleg......
A többi indexes kamugyári firkálmány, már felejthető.

Bejegyzés: Fapallókon a tatai mesevilágban

Laurik Szilvia 2020.07.10. 16:06:25

@The reaper: köszönöm a szuper tippet! Mindenképp ellátogatunk oda!
Lelkes lettem! :)

Bejegyzés: A palóc Grand Canyon és az Ősvilági Pompeji

The reaper 2020.07.10. 11:16:34

Ha az igazi Palóc Grand-kanyont keresnétek, akkor ajánlom a Tar községtől keletre található Szakadás-árkot. Legalább ilyen szép, csak hosszabb és sokkal vadregényesebb. Mondjuk emiatt kisgyerekkel nem ajánlott. Főleg, hogy nem vezet rajta keresztül kijelölt túrista út.